To wcale nie musi być trudne
Konwersje wspomagane to jedna z sekcji Google Analytics, która zawiera raporty pomagające zrozumieć nam udział poszczególnych reklam w procesie zakupu. Znajdziesz tam informacje na temat najważniejszych ścieżek konwersji, ich długości czy czasu potrzebnego na ich zrealizowanie. Brzmi skomplikowanie, ale nie musi tak być. Za tymi wszystkimi danymi stoją prawdziwe zachowania klientów, które często znamy z autopsji. Postanowiliśmy przedstawić jeden z możliwych scenariuszy w formie infografiki.

Na koniec prowokacyjne pytanie
Ale prosta odpowiedź. To, że dane źródło ruchu nie doprowadza bezpośrednio do konwersji, wcale nie oznacza, że jest niepotrzebne. Wręcz przeciwnie. Dokładana analiza ścieżek konwersji pomaga lepiej zrozumieć klienta, chociażby sprawdzając jak długo dojrzewa w nim decyzja o zakupie. Jeżeli wczytasz się w raport konwersji wspomaganych, dowiesz się, które formy reklamy są odpowiedzialne za pierwszy kontakt klienta z ofertą, a które pomagają mu utwierdzić się w decyzji o zakupie. Dlatego zanim negatywnie ocenisz daną kampanię lub źródło ruchu, zobacz czy nie wylewasz dziecka z kąpielą.