Raksa

Branża: Internetowy sklep żeglarski poprzedni caseŻabka następny casetanialazienka.com

Cel kampanii:

Przygotowanie sklepu i kampanii z okazji Black Friday.

Trudności:

Raksa jest sklepem dla pasjonatów żeglarstwa - branży, który z uwagi na klimat w Polsce cechuje się dużą sezonowością, a wysoki sezon przypada na miesiące wiosenne i letnie. Dodatkową trudnością była wysoka konkurencyjność, nie tylko z uwagi na branżę, ale również moment, którego kampania miała dotyczyć. W sezonie świątecznym budżety reklamowe co roku biją kolejne rekordy.

Chcesz dowiedzieć się jak osiągnąć swój cel?

Strategia:

Ponieważ listopad nie przypada na wysoki sezon, wspólnie z właścicielami sklepu uznaliśmy, że promocją należy objąć dużą część asortymentu, a nie tylko wybrane kategorie. Przecena powinna też być na tyle wymierna, żeby klient bez problemu dostrzegł korzyści. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na promocję -20% na cały asortyment. Zdecydowaliśmy się na pozyskanie jak największej liczby nowych klientów kosztem marży i zbudowanie pozytywnego wizerunku sklepu Raksa, będącego blisko swoich klientów, niezależnie od ich potrzeb tego dnia.

Działania:

Na podstawie ubiegłorocznych statystyk wyznaczyliśmy optymalny budżet. Przygotowaliśmy kilka wariantów reklam tekstowych, skonfigurowaliśmy dedykowane dla tej kampanii listy remarketingowe i przygotowaliśmy reklamy graficzne. Zadbaliśmy też o dobranie na ten dzień odpowiednich stawek.

Raksa

Efekt:

Wcześniejsza analiza oraz przygotowanie kampanii przełożyło się na realizację wyznaczonego przez klienta celu. Współczynnik konwersji podczas promocji wzrósł czterokrotnie, wygenerowaliśmy też kilkukrotnie większy ruch w porównaniu z dniami poprzedzającymi Black Friday. Efekt? Cała masa paczek do spakowania i tyle samo zadowolonych klientów.

Opinia:

Piotr Krych Właściciel
"Gdy Fortiva zapytała nas o promocje na Black Friday na początku listopada, myślami byliśmy jeszcze przy podsumowaniu minionego sezonu. Ale dzięki temu przekonaliśmy się, że przygotowując wszystko odpowiednio wcześniej można z powodzeniem realizować tego typu kampanie. Wcześniej podchodziliśmy do tego typu promocji z ograniczonym zaufaniem, zwłaszcza, że dookoła podnosi się ceny, żeby zrobić większy rabat. Ale teraz wiemy, że Black Friday to ważna data dla naszego sklepu."

Znajdziemy rozwiązanie dla Ciebie